تأثیر محیط کار اشتراکی بر هویت حرفه‌ای کارمندان

از زمانی‌که بدوی فضای امر اشتراکی، در سال ۲۰۰۵ داخل سانفرانسیسکو ایجاد شد تاکنون بیش از ۱۴ هزار دکه کار اشتراکی دیگر در بکلی جهان افتتاح‌شده است. درحالی‌که دوده سابق محیط‌های کار، به‌دنبال مهیا کردن پشتیبانی و منابع دیگری برای کارمندان بود که در خانه یا کافه‌ها در دسترس نبود، محیط‌های کار امروزی به فضایی تبدیل‌شده‌اند که نیازهای سازمان‌های بزرگ را نیز برآورده می‌کنند. ازیک‌طرف، این دفاتر، برای کارمندانی موثر هستند که به‌صورت ریموت یا دورکاری فعالیت می‌کنند، زیرا آن‌ها را اجاره‌های سنگین و بلندمدت دفاتر مستقل، راحت می‌کنند. از طرف دیگر، کسب‌وکارهای کوچکی که در مراحل ابتدایی رویه خود هستند و هنوز طرح قابل‌اطمینان یا نرخ رشد چشمگیری ندارند،  به‌لطف انعطاف‌پذیری بالای فضا فقره اشتراکی، عملیات خود را کاملاً بوسیله این دفاتر منتقل می‌کنند.

طی چند سال گذشته، محققین مطالعاتی را آغاز کرده‌اند مبنی بر اینکه فضای فرمان اشتراکی، چه تأثیری پهلو کارمندان منفرد دارد. رفاه، برندینگ، زیبایی‌گرایی و اتیکت منحصربه‌فرد افرادی که کنار بی آرامی زیر یک سقف کار می‌کنند، برخی از فاکتورهای تأثیرگذار موردمطالعه بودند. محققان دریافتند که مزایای دفاتر کار عمومی برای کارمندان، بیشتر از محیط کار سنتی است. کارمندان در فضا کار اشتراکی، سطوح بالاتری از انعطاف‌پذیری و صعود (به‌معنای انرژی و سرزندگی و نیز فراگیری داخل طول کار) را تجربه می‌کنند. به‌علاوه، آن‌ها توانایی و احاطه بیشتری در شبکه‌سازی به مشت می‌آورند و بیشتر و عمیق‌تر حس می‌کنند که «یک جامعه» هستند. بااین‌حال محققین مدت‌ها نمی‌دانستند که این مزایا، چه تأثیری بر کسب‌وکار واقعی کارمندان دارد.

محققان و استادان دانشکده‌ی کسب‌وکار دانشگاه میشیگان در آخرین مجموعه تحقیقات خود، غرض گرفتند به یک سؤال مرتبط پاسخ دهند: «فرهنگ قوی و سطح بالای فضای کار اشتراکی، چگونه بر هویت حرفه‌ای کارمندان و سازمان‌های آن‌ها تأثیر می‌گذارد؟»

آویشن میشیگان می‌خواست بداند که کارمندان تا چه حد هویت حرفه‌ای خود را باتوجه‌به فضای فقره اشتراکی می‌شناسند و آیا این موضوع، تأثیری پهلو احساس دلبستگی و قول کارمندان نسبت به  اداره و کارفرمای اصلی دارد خواه خیر. فراموش نکنیم که سازمان‌ها، منابع ارزشمندی را روی پروش فرهنگ‌سازمانی و تقویت ارتباط بین کارکنان خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. ولی داخل یک هوا فقره اشتراکی که میزبان چندین شرکت و سازمان است، توجه کارمندان بوسیله پیام‌ها، هنجارها و ارزش‌های مختلفی دعوت می‌شود.

محققین بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، با شرکتوی‌ورک (WeWork) همکاری کردند تا متجاوز از هزار نفر از اعضای متاخر آن‌ها را در آمریکا دون رویت قرار داده و بررسی کنند. ۷۱ درصد از این جامعه، به‌صورت تمام‌وقت کار می‌کردند. کارمندان تمام‌وقت، یا برای شرکت‌هایی فقره می‌کردند که کلاً در وی‌ورک واقع‌شده بودند یا کارمندان و تیم‌های دورکار بودند. ۲۹ درصد باقیمانده، صاحبان کسب‌وکار، پیمانکاران، کارفرمایان تک‌نفره و کارکنان نیمه‌وقت را محتوی می‌شدند. محققان درون یک نظرسنجی از جامعه‌ی آماری خواستند که مقیاس ائتلاف خود را با چنین عباراتی گلچین کنند: «غلام در وی‌ورک اشتراکات زیادی با سایرین دارم.» و «غلام اشتراکات زیادی با اعضای راه اندازی خویشتن دارم.» کارشناسان ازطریق این مقایسه وارد می‌شدند که کارمندان، هویت شغلی خویشتن را با محیط حکم اشتراکی WeWork می‌شناسند خواه با سازمان خود. کارشناسان، هویت حرفه‌ای را ارتباط کارمندان (بوسیله لحاظ احساسی، روان‌شناختی و ذهنی) با ارباب تعریف و آن را بین مقیاس یک تا پنج، اندازه‌گیری می‌کنند، به‌طوری‌که عدد یک نشانگر کمترین میزان تعلق و عدد پنج نشانگر زیادترین ارتباط است.

نتایج حاکی از آن بود که کارمندان، هویت حرفه‌ای خویشتن را تا اندازه متجاوز اضافی با سازمانی که داخل آن کار می‌کنند می‌شناسند، تا اینکه پس از مدت‌ها کار کردن درون فضای وی‌ورک. اکثریت امتیازات جمع‌آوری‌شده درزمینه‌ی وابستگی هویت حرفه‌ای و سازمان، بالای ۴ امتیاز بود. به‌طورکلی کارمندان هویت حرفه‌ای خود را بسیار ناچیز از چیزی که فرض می‌شد، بوسیله وی‌ورک مرتبط می‌دانستند. به عبارتی امتیازی که اکثریت آن‌ها به رابطه‌ی هویت حرفه‌ای و هوا کار وی‌ورک داده بودند، در همان نمونه پنج نقطه‌ای، یک نمره پایین‌تر بود. تباین بارز در امتیازات، نظر محققین را دعوت کرد و آن‌ها تصمیم گرفتند علت را بیابند.

تیم تحقیقاتی در انتها مطالعات خود از کارمندان تمایل که تشریح دهند وی‌ورک، چگونه به خشکی امدن هویت حرفه‌ای آن‌ها معلول می‌گذارد. برخی از پاسخ‌دهندگان، کاملاً بی‌طرف بودند و می‌گفتند: «اینجا فقط یک فضای کاری است.» برای این افراد، مزایای اصلی عضویت تو وی‌ورک، مصرف از عناصر کاربردی قرین امکانات دفتر و راحتی مکان بود. ولی سایر کارمندان اظهار کردند که وی‌ورک، نقش مهمی تو شکل‌دهی هویت حرفه‌ای و سازمانی آن‌ها عمل می‌کند. این گروه، امتیازات بالاتری بوسیله هر دو گزینه (تأثیر وی‌ورک – تأثیر سازمان) داده بودند، هرچند هنوز غصه فاصله‌ی امتیازات راه اندازی و امتیازات وی‌ورک، کاملاً مشهود بود. به‌علاوه این افراد در ساعات موثر خود، بهره‌وری و انرژی بیشتری را تجربه می‌کردند.مقالات مرتبط:آیا فضای کار عمومی برای شما کم ارزش استمعرفی استارتاپی که رستوران‌ها را به فضای کار عمومی دگرگونی می‌کند

یافته‌های محققین نشان می‌داد که هویت برند وی‌ورک، هویت سازمان‌هایی را که در این هوا ساکن شده‌اند، تضعیف نمی‌کند. به‌علاوه چنانچه محیط طرز کار افراد با پیام‌ها و ارزش‌های موسسه آن‌ها سازوار و هماهنگ باشد، کارمندان نتایج مثبتی را تجربه می‌کنند. هنگامی‌که آویشن تحقیقاتی تو حال سازمان‌دهی نظرات کارمندان درباره‌ی چگونگی تأثیرگذاری وی‌ورک بر هویت حرفه‌ای آن‌ها بود، سه تم کلیدی را امتیاز قسط. هرکدام از این موضوعات مدلل می‌کنند فضای کار اشتراکی، چگونه به بهبود رابطه‌ی کارکنان و سازمان منجر می‌شود و چگونه کارمندان باور دارند که دیگران (مشتریان، سایر کارمندان، رقبا) آن‌ها را درک می‌کنند.

کارمندانی که در هوا امر اشتراکی فعالیت می‌کنند، احساس حرفه‌ای بودن و جاه بیشتری دارند. درحالی‌که مدل‌های دورکاری قبلی، این طور احساسی را به کارمندان نمی‌دادند. درواقع زمانی‌که شما به‌جای دفتر حکم خانگی یا کافه، درون یک دفتر حکم واقعی حکم می‌کنید، این پیام را برای دیگران ارسال می‌کنید که باید حکم شما را موکد بگیرند و خودتان را غم یک کارمند جدی ببینند. مدت‌ها است که محیط کار، به یکی از نمادهای «مشروع باز شناختن» شغل تبدیل‌شده است. درواقع «مشروعیت شغلی» اصطلاحی بود که فدایی از کارمندان حاضر تو نظرسنجی، در پاسخ‌های خود به‌کاربرده بودند. یکی از مالکان کسب‌وکارهای خرد، که در دفتر نیویورک وی‌ورک امر می‌کرد، گفته بود: «من هویت خودم را با سایر استارتاپ‌های ساکن تو وی‌ورک می‌شناسم.» او حساسیت می‌کرد که کار کردن در فضای اشتراکی وی‌ورک باعث شده مشتریان و همکاران، باهم اتحاد کردن کوچک او را به رسمیت بشناسند. برخی از پاسخ دهنگان نیز بوسیله خاطر فقره کردن در هوا باپرستیژ و عفیف وی‌ورک، احساس مباهات و اعتمادبه‌نفس می‌کردند. زیاد از نیمی از پاسخ دهنگان نیز شب پره کرده بودند که مکان خواه لوکیشن دکه وی‌ورک، یک نمره محسوب می‌شود.

کارکنانی که از کمک‌هزینه‌ی شرکت خود بهره‌مند می‌شوند، دریافتن می‌کنند که کارفرما صرف‌نظر از مکان کار، نیازهای آن‌ها را شدید می‌گیرد. درنتیجه این کارکنان معتقدند که کارفرما، برای آن‌ها ارزشی معادل کارمندان حضوری قائل است. یکی از پاسخ‌دهندگان گفته وجود: «دفتر مرکزی همدستی ما درون کالیفرنیا واقع‌شده و ۹۰ درصد از کارمندان، به‌صورت تمام‌وقت و حضوری داخل محل دفتر مرکزی فقره می‌کنند. بوسیله همین علت وقتی غلام و تیم مرا در وی‌ورک بی حرکت کردند، حس کردیم که از فضای سازمان دور شده‌ایم. درعین‌حال ما می‌دانیم که شرکت برای ما ارج و جلال قائل است، زیرا بخاطر دورهم نگه‌داشتن ما در یک دفتر اداری، نفقه می‌پردازد.» یکی دیگر از پاسخ‌دهندگان دیگر همچنین که در دنور سکونت داشت، اذعان کرده بود که شرکت او را ارزشمند می‌داند و اتمسفر و خلط انسانی تو دفتر وی‌ورک، بوسیله او عاطفه بنیانی بودن می‌دهد. اظهارات مشابه زیاد دیگری بی آرامی وجود داشت مبنی بر اینکه فضای کاری، چه تأثیری روی شمایل کارمندان از خودشان می‌گذارد. این امر به‌نوبه‌ی خود، رابطه‌ی هویت حرفه‌ای افراد با اداره را نیز استقامت می‌کند.

فضای موثر عمومی بوسیله کسب‌وکارهای نوپا کمک می‌کند تأثیر مثبتی بر مشتریان بالقوه‌ی خویشتن داشته باشند. یکی از وکلایی که در منطقه‌ی خلیج سانفرانسیسکو کار می‌کند، گفته بود: «من معمولاً با کارآفرینان جوان و استارتاپ‌های حوزه‌ی فناوری شریک می‌کنم. همچنین با بسیاری از کارگران بالغ بیش ماهر نیز فقره می‌کنم.» این کارپرداز متقی بود که مدل سازی دفتر وی‌ورک، به کسب‌وکار او را جلوه‌ای حرفه‌ای می‌دهد و تأثیر مثبتی پهلو رابطه‌ی او با موکلان دارد. مالک یک همکاری کبیر فناوری در منطقه DC نیز گفته حیات: «من درون حال اجرای تغییرات جلال در کسب‌وکار خود هستم. منتقل کردن کارمندان شرکت به محیط وی‌ورک، کمی از استراتژی من وجود تا آن‌ها را وادار کنم بوسیله شیوه‌ی متفاوتی پندار کنند. فضای کار اشتراکی بخشی از هویت متاخر ما است.» این سرور معتقد بود که نحو متاخر کار، غصه به مشتریان و هم بوسیله کارمندان کمک می‌کند ذهنیت روشنی نسبت به تغییرات به دست آورند. این امر باعث می‌شود کسب‌وکار او بهتر دیده شود و رشد درنگ. فدایی از کارمندانی که شرکت‌هایشان خارج از وی‌ورک مستقر بود، پیش روی می‌کردند که برند WeWork روی تصویر برند انحصاری آن‌ها تأثیر گذاشته است. یکی از پاسخ‌دهندگان گفته وجود: «اخیراً سازمان ما در تلاش بود که خود را بازتعریف درنگ. بوسیله همین دلیل مدل استارتاپی را تو پیش گرفت. ساکن شدن ما در وی‌ورک به راه اندازی کمک می‌کند به‌جای گیرکردن درون گذشته، پرانرژی و با تمرکز بر آینده عمل بطی ء.»

نتایج این پژوهش، یکی از نتایج کلیدی تحقیقات سال‌های قبل را نیز تائید می‌کند: حکم کردن تو هوا کار اشتراکی، هم به متغیرهای کاربردی و مالی و هم به متغیرهای تجربی و فرهنگی بستگی دارد. فضای حکم عمومی در سطح پایه، سرویسی است که امکان دسترسی و شغل در یک دفتر کار را تسهیل می‌کند. بااین‌حال، این هوا یک محصول اجتماعی نیز هست که عاطفه علاقه را تو اعضای خود بوسیله بود می‌آورد. به‌علاوه، فضایی است که طیف دموگرافیک وسیعی را هدف قرار می‌دهد، به‌عنوان‌مثال زنان، رنگین‌پوستان، شرکت‌های اجتماعی، وکلا، معماران و کسب‌وکارهای مد و فشن، به‌راحتی داخل آن فقره می‌کنند.

ازآنجاکه دفاتر حکم اشتراکی، به‌صورت بلندمدت اجاره داده نمی‌شوند و ارائه‌دهندگان خدماتی متعددی نیز در این زمینه بود دارند، امکان درگذشت درون آن‌ها آسان است. بوسیله همین دلیل اعضا به‌راحتی فضایی را گزینش می‌کنند که نشان‌دهنده‌ی هویت حرفه‌ای و شخصی و همچنین هویت مطلوب کسب‌وکار آن‌ها باشد.  

آخرین یافته‌های تحقیقات غصه مدال می‌دهد زمانی‌که سازمان‌ها، ثانیه می‌گذارند و بهترین فضای حکم عمومی را که با اهداف آن‌ها درزمینه‌ی کارمندان و رشد کسب‌وکار هماهنگ است، انتخاب می‌کنند، کارمندان سطوح بالاتری از پیشرفت را تجربه می‌کنند. البته خویشتن سازمان‌ها نیز از این انتخاب منتفع می‌شوند بجای کارمندان، هویت حرفه‌ای خویشتن را بیشتر با ارزش‌ها و اهداف سازمان مرتبط می‌دانند.بیشتر بخوانید:پدران شاغل و راه‌هایی برای افزایش زمانی که با قوم سپری می‌شودچگونه با رئیسی کار کنیم که همیشه انتظارات غیرمنطقی دارداعتراض گسترده نسبت به تبعیض جنسیتی در مایکروسافتچگونه آویشن را به پسند تضاد و تناقض تشویق کنیم؟تبدیل شدن به مدیر، تنها نحو پیشرفت شغلی حلق