افزایش چشمگیر حجم باتری با راهکاری جدید

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از نیو اطلس، باتری های ادوات نقلیه الکتریکی در سال های اخیر به طرز چشمگیری بهبود یافته اند، ولی اقتدار محدود آنها برای پس انداز انرژی هنوز هم بسیاری از افراد را از کنار گذاشتن خودروهای سوخت فسیلی باز داشته است. ولی این موضوع بوسیله زودی تحول خواهد کرد، چرا که گفته می شود یک ماده جدید برای ساخت آند باتری، افزایش چهار انطباق ظرفیت باتری را به ارمغان می آورد.

باتری ها دارای دو الکترود هستند که آند و کاتد نام دارند. یون ها از طریق یک الکترولیت بین آنها عبور می کنند. حجم باتری همراه با موارد دیگر متأثر از استاندارد الکترون هایی است که قادر به تشکیل تو آند هستند.

راهکارهای تمام شدن زندگی باتری تلفن و لپ تاپ

آندها به نعوظ معمول از گرافیت ساخته می شوند. بوسیله گفته دانشمندان موسسه علوم و فناوری کره (KIST)، سیلیکون حجم ۱۰ برابری ذخیره کارمایه را نسبت بوسیله گرافیت ارائه می دهد، اما به عنوان یک ماده برای ساخت آند یک بغرنج بنیادی دارد و آن اینکه در کشش چرخه شارژ و تخلیه شارژ، فوت می شود و باعث می شود سطح آن بشکند و حجم آن به شدت کاهش یابد.

سعی های زیادی برای ساخت آندهای سیلیکونی تثبیت شده اجرا شده است، اما هزینه و پیچیدگی روش های موجود عموماً آنها را از دیدن تجاری غیرقابل استفاده می کند. این جایی است که ادعا می شود فناوری جدید KIST می تواند ورزش را تغییر دهد.

حکیم “هون جی جونگ” و همکارانش نشاسته شیرین پژمرده شده ازسیب زمینی را در آب و سیلیکون را داخل روغن ذرت محلول کردند و این دو حل را مرکب و گرم کردند که مولود آن یک ماده کامپوزیت سیلیکون-کربن بود که در آن کربن های ریز کروی، سیلیکون را از نفخ در امان نگه می دارند.

هنگامی که این فناوری آزمایش شد، طبق گزارش ها، آندهای ساخته شده از این کامپوزیت جدید دارای ظرفیت ذخیره چهار انطباق نسبت به آندهای گرافیتی مشابه بودند و تو گوهر حال در کشش ۵۰۰ چرخه شارژ و تخلیه شارژ قرص بودند.

علاوه کنار این، باتری هایی که از آندهای متاخر استفاده می کنند تنها ظرف پنج دقیقه می توانند ۸۰ درصد شارژ شوند.

دکتر “جونگ” می گوید: فرآیندهای ساده ای که اتخاذ کردیم و کامپوزیت های با خواص عالی که ترقی داده ایم، بوسیله احتمال بیش سزاوار سرزنش تجاری سازی و تولید انبوه هستند. این کامپوزیت ها می توانند برای باتری های لیتیوم یونی وسایل نقلیه برقی و سیستم های ذخیره انرژی استفاده شوند.

این مطالعه در مجله Nano Letters منتشر شده است.