دوران اشتراک گذاری بسیار ازحد مفروضات شخصی به پایان رسا است؟

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی، بوسیله پدیده ای دستخوش می شوند که می استعداد آن را «اضطراب پس از ارسال پست (post-post anxiety)» نامید. چنین پدیده ای بسیار رایج و آزاردهنده محسوب می شود و علائم آن به محض ارسال یک پست در شبکه های اجتماعی ظاهر می شوند. وقتی یک توییت منتشر کرده یا عکسی را در حساب کاربری اینستاگرام خویشتن بارگذاری می کنید، کمی بعد به خاطر فرو می روید که شاید عکس و توییت مذکور، مفت نباشد.مقاله های مرتبط:چگونه از آسیب های رسانه های مدنی در زنهار بمانیمچرا شبکه های مدنی ما را افسرده تر می کنند؟

وقتی اضطراب ناشی از ارسال پست در شبکه های اجتماعی قوی زیرفون شود، هرگونه محتوایی که تا اینکه شاید بدون هیچ گونه پیش شالوده منتشر کرده باشید، نشانی از شخصیت شما به رویت می رسد. ازطرفی کاربران دیگر شبکه های مدنی همچنین همین تصور را دارند. بوسیله صورت کلی رسانه های اجتماعی محل چشم پوشی یا فراموش کردن اقدام کاربران خواه تصوری کلی از شخصیت آن ها نیستند.

رفعت تشویش شاگرد از پست کردن داخل شبکه های اجتماعی، در مقدماتی لحظه های پس از انتشار شکل می گیرد. برای بسیاری از افراد، اضطراب ایجادشده متجاوز عمیق می شود و حتی امکان هرگونه فعالیت دیگر را از آن ها می گیرد. آن ها بدترین تصورات را درباره ی واکنش مردم نسبت بوسیله پست منتشرشده داخل حافظه خود متصور می شوند. درواقع اکثر کاربران ناراحت هستند که شاید مخاطبان، برداشتی نامناسب یا موجب دار از محتوای منتشرشده داشته باشند.

اگر تشویش اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، زودگذر و مقطعی بود، نیازی بوسیله بررسی و حل آن نداشتیم. درواقع می شد آن را یکی از نتایج نامناسب ولی نه چندان ارشد تاثیر اینترنت بوسیله زندگی یومیه دانست؛ ولی نگرانی مذکور به نوعی در کل عمر و تمامی شبکه های اجتماعی فرد فعال، واقف می شود. او پس از مدتی به تمامی محتوای قبلی خویشتن نیز فکر می یواش و تصور و نگرانی از برداشت نامناسب از آن ها دارد. تو مجموع، اضطراب زمانی به اوج می رسد که ما رفتار اغراق آمیز خود داخل اشتراک محتوا درون شبکه های مدنی را نادیده بگیریم. ازطرفی اینترنت همچنین ظاهرا پدیده های مذکور را پذیرفته و دریافتن کرده است.

اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ قابلیتی به صیت Close Friends را برای بخش استوری های خود رونمایی کرد. کاربران با مصرف از استعداد سابق الذکر می توانند مخاطبان فداکار از استوری های خود را محدود کنند. این قابلیت به شما امکان می دهد که محتوا را با نگرانی کمتری منتشر کنید، چون مخاطبان محدود خویشتن را می شناسید و احتمالا از قضاوت شدن توسط آن ها نگرانی ندارید. ازطرفی، برخی کاربران به دنبال قابلیت های دائمی مرطوب هستند و محدود کردن مخاطبان، آن ها را راضی نمی درنگ. برای چنین وضعیتی، گزینه ی حساب کاربری ناشناس یا فیک پیشنهاد می شود. حسابی کاربری که شخص به راحتی و عاری نگرانی از قضاوت شخصی، در آن محتوا منتشر می یواش. ازطرفی این طور حساب هایی نیز پس از مدتی بخاطر کاربر ناتوان کننده می شوند در برابر طبیعت و لذت تأیید شدن ازطرف دوستان و اطرافیان درون آن ها دیده نمی شود.زاکربرگ هم چشم انداز مبتنی پیاده شدن حریم خصوصی را بخاطر شبکه های اجتماعی پیشنهاد می دهد

نگرانی و اضطراب از قضاوت در شبکه های اجتماعی، به نرم کردن به افرادی که فعالیت زیادی در آن ها دارند، فشار هوشیار می کنند. صرف دید از افرادی که از شبکه ها برای درآمدزایی بهره می برند، کاربران معمولی پس از مدتی از قضاوت های (بعضا) ناعادلانه خسته می شوند و به عقب راهکارهایی خصوصی نم و حمایت نمدار می روند. آن ها احتمالا قسمت قسمت کردن های مخصوص یا اظهارنظر به صورت مستقیم با یک دوست را ترجیح می دهند.

مارک زاکربرگ، ماخذ گذار و مدیرعامل فیسبوک ظاهرا به خصوصی نم شدن شبکه های اجتماعی خاطرجمعی آورده است. قطعا افراد بسیاری در سرتاسر گیتی او را دوست ندارد، اما مدیر غول شبکه های اجتماعی تصمیم دارد تا فضای موجود را کمی تغییر دهد. او سال گذشته در یکی از بیانیه های سازمانی فیسبوک، بوسیله مفهومی به نام «چشم انداز متمرکز به خشکی امدن حریم مخصوص» برای فیسبوک و اینستاگرام اشاره کرد. او درون اندکی از بیانیه نوشت:امروز تماشایی این هستیم که پیام رسانی های خصوصی، استوری های کوتاه مدت و محدود و گروه های کوچک، کندرو ترین رشد را در میان ابزارهای ارتباطی آنلاین دارند.

چرا چنین اتفاقی رخساره می دهد؟ زاکربرگ باور دارد بسیاری از مردم به صمیمیت و دوستی ارتباط های محدود و کوچک، علاقه مند هستند. درواقع گروه های کوچک و صمیمی، سابقه ی مشعشع تری از رفتارها و خصوصیت های یک بی مانند دارند و بهتر او را حساسیت می کنند. ازطرفی بوسیله نظر می رسد دلایل بیشتری باعث ظهور چنین رفتارهایی درون بین کاربران دنیای فناوری شده باشد. به نشانی یکی از دلایل می توان به این نکته اشاره کرد که پول اعانه گذاری بیش ازحد (Oversharing) مانند بسیاری مفاهیم دیگر درون اینترنت، بوسیله مفهومی کالایی تبدیل شده است.

کاربران زمانی تو شبکه های مدنی بدون نگرانی از قضاوت یا تفسیر اشتباه دیگران، محتوای شخصی را بوسیله راحتی بوسیله اشتراک می گذاشتند. آن ها با تفکر مرده از وضعیت کریه عمر می نالیدند یا اوقات دلگشا را یادآوری می کردند. اینک چنین رفتاری تقریبا بی ارزش و آماتوری به رویت می رسد. امروز اینفلوئنسرها با اشتراک گذاری بیش ازحد اطلاعات و محتوا، درآمدزایی می کنند. درنتیجه اطلاعاتی که کاربران عادی به اشتراک می گذارند دیگر ناب و جذاب ازاله. درنهایت، مناسبت ما با مفهوم اشتراک گذاری امروز تحت کنترل، دست مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش شده و مصنوعی شده است.

نمی نبوغ به راحتی تقاضا کرد که تمایل به ابونمان گذاری از بین رفته است؛ اما به هرحال شواهد مدال می دهند که عواقب چنین رفتارهایی، باعث تغییر در ماهیت آن ها می شوند. به هرحال نگرانی ها و تبدیل نگرش ها باعث شده اند تا حتی افراد بوسیله دنبال درمانی برای اعتیاد به شبکه های اجتماعی باشند. تا اینکه بسیاری از افرادی که زمانی داخل شبکه های مدنی مشغول بوسیله کار بوده اند، امروز عضو قسمت قسمت کردن های ترک اعتیاد شده اند. از میان آن ها می توان بیلی ریچاردسون، یکی از اولین کارمندان اینستاگرام را شهرت برد که اعتقاد دارد شبکه های اجتماعی، مواد مخدری هستند که تأثیر خویشتن را از دست داده اند.

همان نعوظ که گفته شد، مصرف از احصائیه کاربری فیک می تواند راهکاری برای بهره مندی آسان تر از شبکه های مدنی باشد. در چنین مواردی دیگر نگرانی از قضاوت شدن ندارید و می توانید به صبر از محتوای موجود همچنین مصرف کنید. ازطرفی، رفتارهای جدید یعنی محدود کردن گروه مخاطبان و مهارت شدن توسط افرادی با اعتقاد های مشابه، ما را در کابین پژواکی حبس می کند که هیچگاه ابزاری برای علامت دادن رفتارهای غلط مان درون آن حلق. درواقع گفته ها و ایده ها دیگر نقد نمی شوند و شاید روند پیشرفت انحصاری غصه متوقف شود.بیشتر بخوانید:سایز کم قیمت برای اشتراک گذاری تصاویر تو شبکه های اجتماعی مختلف چیست؟اختلاف طبقاتی؛ برهان عشق و انزجار توأمان به سلبریتی های فضای مجازیتیک مو تاکنون زیاد از ۲ میلیارد کود دانلود شده استهشتگ چیست و چگونه از آن کاربرد کنیم؟تیک مو چیست و هرآنچه درباره آن باید بدانید