معرفی تاریخ «خودباوری در خلاقیت» نوشته تام و دیوید طاسی

امروزه، همچنان افرادی هستند که تصور می کنند خلاقیت و نوآوری بوسیله حیطه هنر مثل نقاشی و سینما و نویسندگی منحصر است؛ ولی نوآوری و خلاقیت دیگر به هیچ مرزوبوم ای محدود زدودن. هرکس در هرکجای گیتی و درون هرشغلی، به دلیلی باید به ظهر خلق کردن خلاقیت باشد. انفراد برای کیف بازی کردن بیشتر از کارش و دیگری برای توفیق و فردی دیگر برای آسان ترشدن کاش. خلاقیت می تواند زندگی ملال آور را به زندگی مرفه تبدیل یواش و سطح کیفی عمر افراد را گشایش بخشد.

کتاب خودباوری در خلاقیت بوسیله این موضوع عمده می پردازد و با نمایش ی راهبردی نظری در تقلا است تا بوسیله خوانندگان راه حل هایی بخاطر افزایش خلاقیت ارائه دهد. اثری که آویشن و دیوید کلی، نویسندگان کتاب، بوسیله دنیا عرضه کرده اند، حاصل یک زندگی امتحان درزمینه ی طراحی بوده است. این دو برادر که ازجمله افراد مظفر درزمینه ی طراحی هستند، یکی از مدارس سرآمد طراحی را نیز داخل دانشگاه استنفورد رویه اندازی کرده اند که غم اکنون مشغول ارائه ی خدمات بوسیله شرکت های مبصر دنیاست. مجموع این اوصاف تاریخ را کتابی خواندنی و ارزشمند می کند.سودا تاریخچه خودباوری در خلاقیتخلاصه ی کتابمقاله های مرتبط:قانون هایی برای درس خلاقیت و هوشمندیراه هایی برای تکثیر خلاقیت در کسب و حکم

کتاب قرین همراه و مباشر دستتان را می گیرد و به پیش می برد. اول با تلنگری شما را از خواب جزم اندیشی بیدار می کند و سپس، بوسیله شما شجاعت رو بوسیله روشدن با ایده هایتان را می بخشد. تو مرحله ی بعد، بوسیله شما می آموزد چگونه ایده های جدید و نابی را به مرکز ذهنتان بیاورید که در گوشه ی ذهنتان در حال جرقه زدن هستند. پس ازآن از آن، مرحله ی تشنج شروع می شود؛ جایی که برای نظری کردن ایده هایتان مبدا به برنامه ریزی می کنید.

پس ازآن، طالع مرحله ی نبض و نهر است و سپس، ایجاد تیم های خودباور و درنهایت، حرکت به سمت ایده های خلاقانه. در تمام این مراحل، کتاب با استفاده از شهید های دوست داشتنی و خواندنی باعث می شود خیر تنها خسته کننده نباشد؛ بلکه بسیار اندوه خواندنی و دوست داشتنی بنماید؛ بوسیله طوری که خواننده تا اتمام آن نمی تواند از خوانش مشت بکشد. ظرفیت تاریخچه نیز اگرچه کمینه است، باعث نمی شود از عمق آن کاسته شود. 

خلع اول: از خاطر مدل سازی تا خودباوری در خلاقیت

هسته ی اصلی این خلع محوریت انسان در نوآوری است. در دنیای دیجیتال شده ی امروز، تمرکز شرکت ها عموما بر داده های کمی معطوف شده است. این خلع یادآوری می کند محصولات ما بخاطر انسان ها تولید می شوند، خیر اعداد. در این فصل، هدف آن است که دریافتن کنیم انسان حین مصرف از محصولمان چه احساسی دارند. تجربیات شخصی معاون می بطی ء ایده های نوآورانه ی بیشتری داخل مواجهه با مشکلات کاربردی میوه پیدا کنیم.

منفصل دوم: از ترس تا شهامت

تصوری غالب درون جهان وجود دارد که می گوید افراد نابغه هرگز شکست نخورده اند. تمرکز این گسستگی بر آن است که قصه ی یادشده را بشکند و نشان دهد اتفاقا افراد نابغه بسیار از سایر افراد شکست خورده اند؛ چراکه بسیار از سایر افراد ثمر تولید کرده اند.درون کارگاه سفالگری، استاد سفالگر شاگردان خود را بوسیله دو گروه انشعاب کرد: گروه اول، تمام وقت خود را روی تکمیل گلدانی سفالی می گذاشتند؛ قسمت قسمت کردن دوم، براساس تعداد گلدان های سالم ساخت خودشان درجه بندی می شدند. نتیجه ی کار متجاوز جالب بود: اگرچه تمام گلدان های گروه دوم ملیح نبود، نیکوترین گلدان های کارگاه هنری محسوب می شدند.

برادران طاسی می گویند اگر می خواهید محصول زبر العاده ای تولید کنید؛ پس ساختن آن را شروع کنید. کمال گرایی نباید شما را ایستا کند.

جزئي از جمله سوم: از ورقه ی تهی تا بینش

این گسستگی راهکارهای عملی برای تکثیر خلاقیت عرضه می درنگ. یکی از ادبیات های جذاب این جزئي از جمله داستان تاسیس محصولی است که جان میلیون ها خردسال را استقلال انصاف. سالانه حدود ۱۵ میلیون بچه نارس در دنیا متولد می شوند و یک میلیون نفر از آن ها از گیتی می روانی که اغلبشان داخل ۲۴ زمانه ابتدایی است. این نوزادها زیاد کوچک هستند و درون بدن آن ها چربی لازم برای انتظام دمای بدنشان حیات ندارد. درحقیقت، سرمای حجره انجام باعث انجماد آن ها می شود.

چندین دانشجو از سرتاسر قلمرو برای حل این مشکل به مدرسه ی طراحی برادران کلی مراجعه می کنند؛ اما بغرنج موجود این حیات که آن ها هیچ چیز از زایمان زودرس و مشکلاتش نمی دانستند. دانشجویان در بیرون قهوه بناء ای از درختی فراز رفتند و آنجا روی اطلاعاتشان از این شاق تمرکز کردند و درنهایت، به محصولی دست یافتند که علاوه پیاده شدن ارزان تربودن از انکوباتورهای سنتی، کاربری آسان لطافت نیز داشت. این دستگاه تا امروز توانسته است جان میلیون ها نوزاد را از اجل نجات دهد. 

انفصال چهارم: پروگرام ریزی تا عمل

هرروز با محصولاتی مواجه می شویم که به درستی کار نمی کنند؛ مثلا لپ تاپی که سرسختانه برای وصل نشدن به پروژکتور مقاومت می کند، ریموتی که هروقت بخواهد امر می بطی ء و… هرکدام می توانند زمینه ای برای ایده ای خلاقانه باشند. می توانید فهرستی از اشکالاتی تهیه کنید که در طول روز بوسیله آن ها برمی خورید. این سیاهه ایده های خلاقانه ی جدیدی می دهد که هرکدام می تواند تحولی تو زندگی بشر ایجاد کند؛ پس بوسیله جای اینکه شکایت کنید، از خود بپرسید چگونه می توانم این طرز را بهتر کنم؟

خلع پنجم: از مقرری تا فرع

داخل این فصل، سه گانه سؤال اساسی مطرح می شود:

۱. در چه مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش موفق هستید؟ ممکن است استعدادهای یدکی داشته باشید خواه هیچ استعداد کشف شده ای نداشته باشید. مرام از طرح این پرسش خودشناسی است. اینکه علایق و توانمندی های خود را بشناسید و با درکی درست از خود، به سوی ادا کارها پیش بروید.

۲. مردم برای چه کار کننده به شما پول می پردازند؟ ممکن است به کشف و شناسایی آثار باستانی یا نزاکت ملل مختلف علاقه داشته باشید؛ اما تا وقتی مردم برای این کار به شما پولی صیقل نکنند یا راهی بخاطر درآمدزایی از این شیوه پیدا نکنید، موفقیتتان دوام چندانی نخواهد آورد.

۳. برای چه طرز کار به دنیا آمده اید؟ این سئوال فراتر از استفسار اولیه است. در آن پرسش، شما بوسیله استعدادهای خود می پردازید؛ ولی اینجا به رسالت خویشتن خواهید پرداخت. هنگامی که بی تا به رسالت خود می پردازد، علاوه براینکه آن کار را وظیفه ی خود می داند، علاقه ی خویشتن را همچنین در آن جهت هدایت می بطی ء.

فصل ششم: گروه های خودباور در خلاقیت

ایجاد نوآوری درون هر سازمان به ندرت فعالیتی انفرادی است. اگر می خواهید درون سازمانتان چشمه های نوآوری و خلاقیت همیشه جوشان باشد، باید نزاکت نوآوری را در سازمان ایجاد کنید. همچنین، نویسندگان معتقدند ایده ی بد وجود ندارد و گروه خودباور به جای ناامیدکردن افراد از ایده هایشان، به پندار بهترکردن ایده ها هستند.

انفصال هفتمین: ایجاد خودباوری درون خلاقیت

در این فصل، ابزاری عرضه داده می شود تا با استفاده از آن ها فکر کردن خلاق خود را تمرین دهید و شکوفا کنید. البته لزومی ندارد تمام مسابقه ها را انجام دهید؛ اما توجه کنید هرچه تمرینات بیشتری ارتکاب دهید، عضلات ذهن خویشتن را بخاطر خلاقیت ماهر تر می کنید. مهم ترین ایده ی این بسرنوشت شوم دچار کردن و بنیانی ترین پیام کتاب این است: «مقدار خیر در ایده، بلکه تو اقدام است».درباره ی نویسندگان

دیوید کلی که تجربه ی کار در شرکت بویینگ را درون کارنامه داشت، پس از دریافت منصب ی استنباط از دانشگاه استنفورد در رشته ی طراحی، شرکت خصوصی خویشتن درزمینه ی مدل سازی علیه را تأسیس کرد. دیوید طاسی حدودا در ۶۰ سالگی به سرطان حنجره مبتلا شد و به همراه برادرش، تام، تصمیم گرفت اگر از این بیماری نجات فاش کرد، ثمره ی سال ها امتحان اش را در قالب کتاب حاضر به جهانیان ارائه کند. همان طورکه نمودار است، دیوید توانست از این مصیبت جان تندرست به در ببرد و تاریخچه «خودباوری درون خلاقیت» نیز که ثمره ی همکاری این دو برادر است، توانست به شهرتی جهانی دست پیدا نرم.خرید کتاب خودباوری در خلاقیتدرباره ی کتاب و ترجمه ی آن

تاریخچه «خودباوری داخل خلاقیت» با صیت کامل Creative Confidence: Unleashing the Creative Potential Within Us All درون سال ۲۰۱۳ و درون ۳۰۴ صفحه چاپ شد. در سال ۱۳۹۴، پراکندن آریانا قلم این کتاب را با برگردان ی مرتضی خضری پور و مهدی کیامهر به صورت کامل رنگی روانه ی بازار پاشیدن کرد تا فارسی زبانان نیز بتوانند از آن استفاده کنند. این کتاب وب سایت نیز دارد که تعلق مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر ازطریق این لینکبه آن رجوع کنند.

اگر شما همچنین تاریخچه را مطالعه کرده اید، می توانید دیدگاه خویشتن درباره ی آن را با ما و دیگر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.بیشتر بخوانید:معرفی کردن تاریخ «اپرا تحول» تالیف پیتر سنگهپهپادهای انبازی همکار گوگل، تاریخ های درسی را بوسیله دانش آموزان آمریکایی تحویل می دهنداینترنت آرشیو دستور کار عرضه تاریخ الکترونیک رایگان را متوقف می کندمعرفی تاریخ کج رفتاری اثر ریچارد تیلرمعرفی کتاب برند محبوب جای پا روبرتز کوین